علت نام گذاری سال ها با اسامی حیوانات
نوشته شده توسط : Elham.g

علت نام گذاری سال ها با اسامی حیوانات

 

چرا سال ۹۸ سال خوک هست؟

سال ۹۸ سال خوک هست. همه ما به دنبال مجسمه های زیبای خوک میگردیم و برای سفره سال نو شمع شکل خوک میخریم. اما آیا تا به حال به این فکر کرده ایم که چرا خوک؟ چرا اسم حیوان برروی سال؟ با تورجور همراه باشید تا علت نام گذاری سال ها  با اسامی حیوانات را بررسی کنیم.

خیلی ها این عمل را خرافه میدانند و خیلی ها نیز آن را نیک میشمارن. نام گذاری سال ها با اسامی حیوانات از دوره صفوی وسعت گرفت و در تقویم و امور کشوری حتی نیز اعمال شد. امروزه این عمل هیچ نوع استفاده ای در امور دولتی مگر بین مردم و اعتقاداتشان ندارد. ایرانیان از ایران باستان و از چینی ها این را سرچشمه گرفته اند تا سال های خود را با اسامی حیوانات نام گذاری کنند. اعتقاد از آیین بودا گرفته شده است و بر این اصل است که کره زمین توسط ۱۲ حیوان نگه داشته شده است و هر سال یکی از این حیوانات مسئول نگه داشتن کره زمین میباشد و این حیوانات مقدس به ترتیب ۱.موش ۲.گاو ۳.پلنگ ۴.خرگوش ۵.نهنگ ۶.مار ۷.اسب ۸.گوسفند ۹.میمون ۱۰.خروس ۱۱.سگ و ۱۲. خوک میباشند.
در گذشته از دوره صفویان و کشورهای دیگر همچون چین، از سال های ۱۲ گانه برای شمارش و نامگذاری سال ها برای فرزندانشان و جنگ ها استفاده میکردند. هر کدام از اسامی این حیوانات دربرگیرنده یک تاریخ و وقایع بسیاری در طول زندگی بشر است.

برای اینکه بدانید سال تولدتان نام چه حیوانی است اینجا کلیک کنید

 





:: برچسب‌ها: تاریخچه نامگذاری سالها+جدول نامگذاری سالها بر اساس حیوانات+علت نام گذاری سال جدید+علت نام گذاری سال شمسی ,
:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 فروردين 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: