جاذبه های گیلان(قلعه رودخانه ،ماسوله،گیسوم تالش،جاده اسالم به خلخال، سقالکسار)
نوشته شده توسط : Elham.g

جاذبه های گیلان

در حلقه ی سبز کره ی خاکی مان، نواری سبز رنگ، شمال کشورمان را ماننده تاجی بر سر ایرانمان پوشانده است. استان گیلان، با آب و هوای پاک و دلنشین و چشم انداز های وسیع غیر قابل وصفش، تدارک یک سفر با کوله باری از خاطرات بینظیر را برایمان رقم میزند. از این رو با تورجور همراه باشید تا با  ناب ترین قسمت هایش و با جاذبه های گیلان آشنا شوید.

 

قلعه رودخانه

جاذبه های گیلان-قلعه ی قورتان

قلعه ی قورتان

یکی جاذبه های گیلان و شهرستان فومن در دل جنگل های مرتفع، قلعه ی هزارپله معروف به قلعه رودخانه واقع شده است که متعلق به دوره سلجوقیان میباشد و برخی باستان شناسان آن را متعلق به دوره ساسانیان میدانند. سازه ای تاریخی توام با طبیعت، یک منظره ی شگرف را در کنار رودخانه ای جاری می آفریند. رطوبت زیاد سبب شده تا بهترین و پربار ترین پوشش گیاهی منطقه فومن را به خود اختصاص دهد تا جایی که پوشش گیاهی سبز، این سازه ی سنگی را در بر گرفته است. بازار های متنوعش، از امکانات رفاهی تا سوغاتی هایش سبب شده تا تمامی بازدیدکنندگان کمتر به مشکل امکاناتی برخورد کنند. قلعه رودخانه یک انتخاب عالی برای یک ماجراجویی تازه در استان گیلان است و میتوانم آن را جزو  یکی از بهترین جاذبه های گردشگری گیلان نام برد. بهار و تابستانِ قلعه رودخانه، بهترین زمان برای سفر به این طبیعت زیبا و بکر میباشد.

 

ماسوله

ماسوله

ماسوله

کمی آنطرف تر در همان حوالی شهرستان فومن، یک شهر تاریخی و البته توریسی وجود دارد که کمتر توریستی از آن بازدید نکرده است. مگر میشود به گیلان سفر کنی و از ماسوله عبور نکنی! یک منطقه ی خوش آب و هوا با رطوبت مناسب و دمای هوای عالی، در دل کوه شمارا شگفت زده خواهد کرد.و جزو تاریخی ترین جاذبه های گیلان محسوب میشود. ماسوله اسمی پر خاطره برای همه ما است. قدم زدن در بازارچه قدیمی اش، تداعی بسیار از خاطرات است. بهترین زمان برای سفر به ماسوله میتواند بعد از بهار تا شروع پاییز باشد تا بتوانید از جنگل های بلوط آن و رودخانه ی ماسوله رودخان نیز دیدن کنید.

 

ساحل زیبای گیسوم تالش

پارک جنگلی گیسوم

پارک جنگلی گیسوم

یکی از زیبا ترین سواحل شمال کشورمان، ساحل گیسوم است که به نگین گردشگری گیلان به همراه جاده هایی تونل مانند که دیوار آن درختان سبز و تنومند اند، معروف است. یک انتخاب برای جنگل گردی و دریاکنار به صورت همزمان. میشود بعد از یک ماجراجویی در جنگل های بینظیر زیبایش، به ساحل بروی.پیشنهاد میکنم این طبیعت بکر را جزو برنامه ی گیلان گردی خود بکنید.

امکانات ساحل گیسوم

ساحل زیبای گیسوم تالش

ساحل زیبای گیسوم تالش

روستای گیسوم در کنار اماکن تفریحاتی اش، امکانات رفاهی کاملی را برای گردشگران به همراه دارد تا یک تجربه ی بدون نگرانی را برای همه بازدید کنندگان به ارمغان بیاورد. میتوانی از جنگل هایش شروع کنی و در جاده های رویایی اش رانندگی و از میان جنگل به روستا بروی. من به شخصه پیاده روی و یا دوچرخه سواری را همراه با صدای آرامش بخش جنگل و استفاده از اکسیژن خالصِ درختانش ترجیح میدهم که میتوانم جزو تفریحات بوم گردی گیلان نام ببرم.بعد از گذر از جنگل، در ساحل گیسوم میتوانی به تفریحات آبی مانند جت اسکی و قایق سواری، اسب سواری بر روی ماسه ها و آفرود سواری را تجربه کنی. با اقامت شبانه اش یک تجربه ی زیبا در کنار آتش با صدای ملایم جرقه های آتش و امواج خروشان دریا، به آسمان پاک و پُر ستاره اش داشته باشی.بهترین زمان سفر به ساحل گیسوم، بهار و تابستان است که با تمامی این شگفتی ها انتظار تو را خواهند کشید و در فصول سرد خوشمزه جاتی مثل آش های محلی، لبو و باقالی و یک آتش گرم در کنار کمپ و اکیپی صمیمی، انتظارت را خواهد کشید.

 

جاده اسالم به خلخال

جاده اسالم به خلخال

جاده اسالم به خلخال

هر آنچه رویا در ذهنت است، در این جاده به چشم خواهی دید. در تمامی فصول زیبایی خاص خودش را دارد. با یک رانندگی در دل جاده ای با آب و هوای بسیار دلنشین و مِه انگیزش که با درختان پر بار و سرسبزش احاطه شده است یک خاطره را برای همیشه در ذهنت نقش میبندد. جاده اسالم این زیبایی ها را ۷۰ کیلومتر از شهر اسالم استان گیلان تا شهر خلخال جنوب استان اربیل، به همراه خواهد داشت. مردمان بومی با قلبی مهربان و زیبایی های بین راهی این جاده، این ۷۰ کیلومتر را به زیبا ترین خاطره ی رانندگی ات تبدیل خواهد کرد. در طول مسیرتان رودخانه ای خروشان شمارا همراهی خواهد کرد که اکثرا میتوانید آن را تماشا کنی. آب و هوای این جاده شگفت زده و قافل گیر ات خواهد کرد چرا که تا انتهای مسیر بارها تغییر در آب و هوا را مشاهده میکنی. مقداری از راه میتواند آفتابی باشد و به یکباره مِه را به سراغت بیاورد و شاید نم بارانی تورا خوشحال کند. اگر در فصل بهار از این جاده عبور کنی، شاهد دشت های گل وسیع و غیرقابل باوری خواهی بود و اگر در فصول سرد و پاییز از آن دیدن کنی شاهد رنگ های زیبا و غیرقابل وصف درختانش خواهی بود.پیشنهاد میکنم این مکان شگفت انگیز را جزو لیست جاذبه های گیلان قرار بدهید و حتما از آن دیدن کنید.

 

دریاچه ی سقالکسار

دریاچه ی سقالکسار

دریاچه ی سقالکسار

یکی دیگر از دیدنی های استان گیلان دریاچه ی سقالکسار است که در پانزده کیلومتری جنوب شهر رشت، مردمانی خون گرم و مهربان زندگی میکنند. روستای سقالکسار زیر مزارع کشت برنج است که با بازدید از دریاچه ی آن که در پشت سد خاکی سقالکسار واقع شده است، میتوان بوی خوش مزارع برنج را استشمام کرد. سقالکسار منطقه ای وسیع و دارای آب و هوای پاک و عالی ای است که با دمای هوای مناسب در بهار و تابستان به یک منطقه ی گردشگری کم نظیر مبدل شده است. کمپ زدن در کنار دریاچه و استفاده از سکوت طبیعتش یک تجربه ی خالص از هرآنچه که از یک طبیعت به انتظار میرود را القاء میکند. چراکه نه! میشود بعد از یک طبیعت گردی در ماسوله، به سمت این روستای زیبا حرکت کرد.

 

تا این جا با برخی از مهم ترین و زیباترین  جاذبه های گردشگری گیلان به تفکیک شهرستان آشنا شدیم.برای دیدن جاذبه های بهشهر شهر کاخ ایران کلیک کنید.و انشالا در مقاله های بعدی بیشتر  راجب مکان های دیدنی رشت و گیلان خواهیم گفت.

برای ادامه ی مطلب دیدنی های استان گیلان کلیک کنید.





:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: