پیست سپیدان یا پولادکف کجاست؟
نوشته شده توسط : Elham.g

پیست سپیدان یا پولادکف

در ۸۵ کیلومتری شمال غربی شیراز، سه هزار متر بالاتر از سطح دریا منطقه ای پوشیده شده از برف در دل کوه های شهرستان سپیدان وجود دارد که اکثرا حتی نامش را نشنیده اند اما علاقه مندانِ پیست آن را دریایی از خاطرات هیجان انگیز میدانند.پس با تورجور همراه باشید تا سفری هیجان انگیز به پیست سپیدان داشته باشیم و وضعیت برف در پیست اسکی سپیدان را بررسی کنیم.

 

دیدنی ها و تفریحات پیست سپیدان

  • اسب سواری در پیست سپیدان

پیست اسکی پولادکف که به پیست سپیدان نیز شناخته شده است، منطقه ای در ۲۸۵۰ متری سطح دریا و ۳۴۰۰ متری تا قله ی آن واقع شده است. امکانات رفاهی این منطقه بسیار قابل قبول بوده و مسافرین، بدون نگرانی به تفریحات خود میپردازند. شما تنها به لباس گرم احتیاج داری چراکه در آنجا تمامی خدمات اسکی و تفریحی وجود دارد و حتی به شما آموزش نیز میدهند. در پولادکف، میشود در زیر تابش خورشید درخشانش با عزیزانمان یک روز به یاد ماندنی را به ارمغان بیاوریم. کافیست گوش بسپاریم؛ صدای خنده های بی دغدغه، برف بازی های هیجان انگیزشان و لذتی که بینشان موج میزند را میتوان ساعت ها به تماشا نشست. در این دشتی که زیر برف دفن شده، در گوشه ای از آن عده ای را خواهی یافت که در حال اسب سواری هستند. از اسب هایش نگفته بودم؟ اسب های چهار نعل که حتی اسب سواران حرفه ای هم کمتر تجربه ی سواری در دل برف را دارند. میتوانی تصور کنی نفس زدن یک اسب در برف را؟!

 

  • قایق سواری و تله کابین و تل اسکی در پیست سپیدان

پیست اسکی سپیدان 97-قایق سواری در پیست سپیدان

در گوشه ای دیگر عده ای درحال دوچرخه سواری در پیست دوچرخه سواری هستند و عده ای هم در حال پازدن اما نه دوچرخه، قایق های پدالی ای که شناور هستند. شاید حتما کویر رفته باشی؟ به یاد داری آفرود سواری در تپه های شنی چه هیجانی داشت؟ نه درباره ی افرود سواری بر روی تپه های برف بهت چیزی نمیگویم. خودت، خودت را سوپرایز کن.

تل اسکی در پیست سپیدان

تل اسکی در پیست سپیدان

اصلا بگذریم، چرا به قله نرویم؟ تله کابین و تله اسکی اش ما را به بالای قله میرساند ولی من خودم حاضرم یک تنه با پای پیاده آن را فتح کنم تا لذت قله اش را به خستگی خریده باشم.

 

  • هتل پولاد کف

هتل پولاد کف-تور پیست سپیدان-تورجور

هتل پولاد کف

میبینی؟ این پیست یک مجموعه ای از یک دنیای دیگر برای ما است. اصلا برای من به شخصه یک روز سفر به اون کافی نیست. شاید تصمیم گرفتم بعد از یک غذا گرم در رستوران و کافه اش، تا اواسط شب یک خاطره ی به یاد ماندنی را رغم بزنم و در هتل و مهمان خانه اش استراحت کنم، شاید فردایش یک سری به موتورهای کراسش زدم. شاید هم با جت اسکی های برفی یک سواری هیجان انگیز داشته باشم.
در زمان های خاصی از سال میتوان شاهد مسابقات اسکی در این پیست بود و در تابستان علاوه بر امکانات برفی بالا، میتوان کمی در ارتفاعات پایین تر، از دشت های سرسبز و پوشش گیاهی متنوع سپیدان لذت برد و یا از آبشار هایش دیدن کرد.

 

زمان سفر به پیست سپیدان

 تله کابین پیست سپیدان-هواشناسی پیست اسکی پولادکف

 تله کابین پیست سپیدان

اگر تو هم علاقه مند به سفر و تفریح در پیست پولادکف هستی، باید بدونی که فرقی نمیکند چه زمانی در حال خواندن این مقاله ای، همین الآن میتونی به آنجا سفر کنی چرا که پولادکف در تمامی فصول، آماده است تا به مکانی هیجان انگیز برای تو تبدیل بشه.





:: بازدید از این مطلب : 389
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: