جزیره مارو ،جزیره لاوان،جزیره هندورابی و دیدنی های آن ها
نوشته شده توسط : Elham.g

جزیره مارو ، جزیره لاوان ، جزیره هندورابی

 

در حاشیه جنوب ایران، در دل آب های خروشان خلیج همیشه فارس، خشکی های بسیاری سر از آب بیرون آورده اند که تا به امروز انسان های بیشماری از آن ها بازدید کرده اند. تجربه ای از صدای نسیم و پرندگانی که پس زمینه مناظر بی نظیر در دل دریای آبی است. میدانی چه میگویم؟! بی نظیر است.

وقتی اسمی از جزیره برده شود، بی اختیار ذهن و فکر ما به جزیره های کیش و قشم سوق پیدا میکند اما به دنبال خط جزیره های خلیج فارس و بعد از جزیره ی کیش در اینجا بی مهابا از جزیره هایی نام برده خواهد شد که سراسر شگفتی را در بردارند.پس با تورجور همراه باشید تا سفری به جزیره مارو و جزیره لاوان و هندورابی داشته باشیم.

جزیره مارو

جزیره ی مارو و دیدنی های آنجزیره ی مارو و دیدنی های آن

جزیره مارو، جزیره ای که نامش به شیدور نیز برده میشود، جزیره ای نه چندان بزرگ چراکه در نوع خودش بی همتا است. وزش باد میان تپه های شنی اش در کنار صدای دلنشین پرستو های مهاجر و منظره ی دریای درخشانش، یک سنفونی زندگی بلا وصفی را به همراه دارد.
جزیره ی مارو امکانات زیستی انسان را در خود ندارد و یک جزیره بکر به شمار می آید اما بومیان و صیادان دیگر مناطق برای ماهیگیری و جمع آوری لاکپشت و دیگر اشخاص برای تحقیقات و بازدید از زیست گاه موجودات دریایی و پرندگانش به آن سفر میکنند. در این موقع از سال در فصول سرد تا اردیبهشت ماه، بهترین فرصت برای تجربه یک سفر عالی و خاطره انگیز به جزیره مارو میباشد.

 

جزیره لاوان

جزیره لاوان-نور جزیره لاوان-تورجورجزیره لاوان

در فاصله یک و نیم کیلو متری مارو، مروارید پنهان خلیج فارس سر از آب بیرون آورده است. جزیره لاوان با ۷۸ کیلومتر مربع مساحت از دیرباز برای صیادانِ مروارید، جلوه خاصی را داشته است.جزیره لاوان یک جزیره ی مسکونی با امکانات مناسب برای بومیان و مسافران، شناخته شده است. از دیگر شگفتی های این جزیره به مناظر زیبای جزیره همراه با آهو های تیزپا و زیبای آن میتوان اشاره داشت. مسافران لاوان میتوانند با امکانات موجود در این جزیره به راحتی و با بهترین قیمت ها به اقامت در این جزیره بپردازند.جزیره لاوان به دلیل نفت خیز بودن و تاسیس پالایشگاه نفت در آن از قدیم یک ترکیبی از صنعت و طبیعت را به رخ میکشد چرا که کندو های عسل را در کنار نفتکش های پالایشگاه و تاسیسات نفتی سبب شده است که عسلی تیره رنگ اما با طعمی معمول به وجود بیاورد. همانند دیگر جزیره های خط جنوبی خلیج همیشه فارس، بهترین زمان سفر به لاوان زمستان است تا با میانگین دمای ۲۰ درجه بتوانید یک سفر عالی را تجربه کنید.

 

جزیره هندورابی

جزیره ی هندورابیجزیره ی هندورابی

در همین راستا از لاوان به سمت جزیره ی کیش، جزیره ای کوچک به نام هندورابی وجود دارد که با توجه به موقعیت جغرافیایی آن که از هر چهار جهت از خشکی دور است، تجربه ی یک زندگی بکر و دور از خشکی ها را برای شما به ارمغان می آورد که به همین دلیل به یک جاذبه ی بسیار دیدنی برای گردشگران و مسافرین بشمار می آید. هندورابی خالی از سکنه است و امکانات رفاهی چندانی را ندارد پس بهتر است با فراهم کردن تمامی امکانات از جمله آب آشامیدنی، خود را برای سفر به این جزیره ی بکر آماده سازید. بر خلاف امکانات رفاهی نه چندانی، منطقه ی تفریحی آبی آن میتواند برای بازدیدکنندگان بسیار خاطرساز باشد از جمله میتوان به بهترین تفریح آبی آن یعنی قواصی در نزدیکی سواحل جزیره و تماشای زیست آبی ماهی های رنگارنگ و گوناگون و لاکپشت های منحصر به فردش اشاره کرد.

برای رفتن به این سه جزیره ی زیبا میتونید از تور جزیره ی مارو استفاده کنید.





:: برچسب‌ها: نقشه جزیره مارو ,
:: بازدید از این مطلب : 167
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: