مکان های تفریحی تهران
نوشته شده توسط : Elham.g

تهران یکی از بزرگترین شهر های دنیا است همچنین جزو پرجمعیت ترین شهر ها هم محسوب میشود که بسیار مکان های دیدنی دارد ، با تورجور همراه باشد تا سفری به تک تک مکان های تفریحی تهران کنیم و یه تهران گردی مجازی را داشته باشیم تا وقتی که شما به این شهر پر از کاخ و پر جاذبه سر زدید بدونید از چه جاهایی دیدن کنید.

 

مکان های تفریحی تهران

 

دروازه ی باغ ملی

دروازه ی باغ ملی تهران-مکان های تفریحی تهراندروازه ی باغ ملی تهران

این بنای آجری با کاشی های هفت تزئین شده است و در سال ۱۹۲۲ به دستور رضا شاه ساخته شد.این مجموعه به عنوان وزارت جنگ مورد استفاده قرار گرفت و شامل یک ساختمان قدیمی مربوط به دوره قاجار و فضای وسیعی که مدتها به عنوان میدان رژه و میدان مشق شناخته میشد ،تشکیل شده بود.

مدرسه ی سپهسالار

مدرسه ی سپهسالار-مکان های تفریحی تهرانمدرسه ی سپهسالار

مدرسه سپهسالار (شهید مطهری) یکی از مکان های تفریحی تهران که بیش از یک قرن قدمت دارد و از آثار مهم دوره ی قاجاریه به شمار می آید.در سال ۱۲۹۶ هجری قمری،حسین خان سپهسالار،وزیر اعظم ناصر الدین شاه،با هزینه شخصی به ساخت این مسجد همت گمارد.
این بنای مهم از معماری عثمانی و تزئینات غربی است.سبک معماری ،تلفیقی از سبک معماری مسجد جامع اصفهان در قسمت هشتی در ورودی ،و مسجد ایاصوفیه استانبول می باشد.

کاخ شمس العماره

کاخ شمس العماره در تهران-مکان های تفریحی تهرانکاخ شمس العماره در تهران

کاخ شمش العماره یکی از اولین ساختمان های مرتفع تهران قدیم است که به دستور ناصر الدین شاه قاجار در ضلع شرقی گلستان ساخته شد.گچ بری ها،اینه کاریها،کاشی کاریها و دیوارنماهای متعدد از تزئینات این عمارت زیبا و تاریخی تهران بشمار میرود.

موزه مردم شناسی کاخ گلستان(کاخ ابیض)

موزه مردم شناسی کاخ گلستان(کاخ ابیض)موزه مردم شناسی کاخ گلستان(کاخ ابیض)

موزه ی کاخ گلستان یکی از مکان های تفریحی تهران است که در اواخر سلطنت ناصر الدین شاه،این کاخ به سبک بناهای قرن ۱۸ اروپا گچبری و نماسازی شد و به دلیل سفیدی رنگ آن کاخ ابیض نامیده شد.
از همان ابتدا کاخ ابیض به محل کار صدراعظم ها اختصاص یافت و جلسات هیئت دولت تا سال ۱۳۳۳ شمسی در این کاخ و در تالار سلطان عبدالحمید تشکیل میشد. کاخ ابیض در سال ۴۷ به موزه ی مردم شناسی تبدیل شد.

کاخ گلستان

کاخ گلستان تهران کجاست؟کاخ گلستان

در دوران سلطنت شاه عباس صفوی ،یک باغ بزرگ به نام چهارباغ و یک چنارستان در محل کاخ گلستان ساخته شد.بعد کریم خان دستور داد یک ارگ ،یک بار و چند برج در آنجا ساخته شود. در عصر قاجار ،بناهای سلطنتی را درون ارگ و حصار می ساختند.در سال ۱۲۶۸ هجری قمری ناصر الدین شاه قسمت شرق باغ سلطنتی را وسعت داد و چندین ساختمان داخل ارگ بنا شد.

کاخ گلستان در تهرانکاخ گلستان در تهران

کاخ گلستان کجاست؟

تالار کاخ گلستان تهرانتالار  آینه کاخ گلستان

تالار کاخ گلستان تهران

کاخ گلستان از بناهای زیبایی تشکیل شده که میتوان به اتاق موزه(تالار اسلام)،تالار عاج ،چادرخانه،خلوت کریم خانی،عمارت بادگیر،ایوان تخت مرمر (دارالحکومه)،تالار آینه،تالار الماس، تالار برلیان،عمارت خوابگاه ،کاخ ابیض و موزه ی مردم شناسی نام برد که یکی از بهترین مکان های تفریحی تهران محسوب میشود.

برای دیدن ادامه ی جاذبه های گردشگری تهران کلیک کنید.





:: برچسب‌ها: جاذبه های گردشگری استان تهران, جاذبه های گردشگری تهران در بهار, جاذبه های طبیعی تهران, جاذبه های تهران گردی, مکان های ناشناخته تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 200
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 آذر 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: