کویر مصر اصفهان
نوشته شده توسط : Elham.g

کویر مصر کجاست؟

کویر مصر که به آن دریای شنی ایران میگویند در روستای مصر در توابع شهرستان خور و بیابانک قرار دارد.که روستای مصر در 45 کیلومتری شرق جندق و در 60 کیلومتری شمال خور قرار گرفته است.که ساده تر میتوان گفت کویر مصر یا روستای مصر بین مسیر دامغان به نائین و اصفهان واقع شده است.
این کویر یکی از بی نظیر ترین کویر های ایران است که هر ساله از سرار ایران به اینجا سفر میکنند حتی کسانی که علاقه ای به کویر و کویر نوردی ندارند مطمئنم با یک بار دیدن آن و پا گذاشتن بر روی شن های گرم و نرم و حس کردن آن ها لابه لای انگشتان پاهایشان ،نظرشان کاملا عوض میشود و مشتری پرو پا قرص کویر میشوند.
پس با ما همراه باشید تا تک تک جاذبه های این کویر زیبا را ببینید.

همه چیز درمورد کویر مصر اصفهان-تورجور
علت نام گذاری کویر مصر چیست؟

شاید این سوال هم برای شما پیش امده که چرا به این کویر،کویر مصر میگویند؟داستان های زیادی وجود دارد(مثل چال اسکندرون توی برره)ولی معروف ترین آن از این قراره که:
چندین سال پیش فردی به نام یوسف که کار آن گاوچرانی و شبانی بود روستا را از شر بی ابی با کندن چاهی نجات میدهد.و از مردم خواست که به خاطر داستان حضرت یوسف در مصر و احترام به آن حضرت ،اسم روستا را مصر بگذارند که مردم به خاطر احترام شدیدی که به یوسف قائل بودن،پذیرفتند.

کویر مصر چه جاذبه هایی دارد؟

جاذبه های کویر مصر قابل گفتن نیستند و به نظر من حتما باید یک سفر داشته باشید تا خودتون همه ی اون زیبایی ها را ببینید و عکس خاطره انگیز در میان ماسه های صیغلی داده شده بگیرید.

چگونه به کویر مصر برویم-تورجورشب های کویر مصر

فقط کافی کفشتان را در بیاورید و پاهایتان درون ماسه های نرم و گرم قرار بدهید و به رمل ها و تپه های ماسه ای زرد رنگ تا جایی که چشمتان کار میکند ،تماشا کنید.
دیدن تپه ها و رمل های زرد ، تنها قسمت این قضیه نیست.دیگر جاذبه های کویر مصر، چاه آب عمیق،سرسبز بودن منطقه ی بیابانی و وجود درخت های گز برای جلوگیری از جابه جایی شن ها ،هستند. همچنین شب نشینی در کویر و دیدن ستاره های آسمان که احساس میکنید انقدر نزدیک هستن که میتوانید آن ها را بچینید ،خالی از لطف نیست.همچنین یه سری جاذبه های غیر طبیعی وجود دارد که در زیر نام میبریم:

هزینه ی موتور چهارچرخ در کویر:

موتور چهارچرخ کویرمصر-تورجور

هزینه موتور چهار شرخ به مدت 10 دقیقه 10 هزار تومان میباشد.

هزینه ی شتر سواری در کویر:

شتر سواری در کویر مصر-تورجور

شتر سواری به مدت 10 دقیقه 5 هزار تومن میباشد.

هزینه ی آفرود در کویر:

تورهای سافاری چیست؟-تورجورماشین های سافاری

با پرداخت 15 هزار تومن میتونید از ماشین های افرود به همراه راننده استفاده کنید.

 

بهترین زمان سفر به کویر مصر اصفهان:

کویر مصر هم مانند سایر کویر ها به دلیل اینکه اختلاف دما بین شب و روز زیاد است و روزهایی گرم و شب هایی سرد دارد بهترین فصل 2 ماه اول بهار و فصل پاییز میباشد.
برای اینکه چه وسایلی را برای سفر با کویر مصر ببریم لطفا این مقاله را بخونید.

برای ادامه ی مطلب کویر مصر اصفهان کجاست کلیک کنید





:: بازدید از این مطلب : 222
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 مهر 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: