خاطره ی اولین سفر با تور
نوشته شده توسط : Elham.g

خاطره ی اولین سفر با تور

توی این خاطره میخوام تجربه ی اولین سفرم را با تور در اختیارتون بذارم تا بتونم کمک کوچکی به شما دوستان عزیزم بکنم.آنچه که در این سفرنامه میخوانید:مقدمه،پانتومیم،20سوالی ،بازدید از تنگه ی هلت،تاریخچه ی تنگه ی هلت،چگونگی به وجود آمدن تنگه ی هلت،آب بازی ،مسیر دسترسی به تنگه ی هلت و….

 

خیلی وقت بود که دلم میخواست یه جایی سفر برم حتی شده برای یک روز ولی از طرفی دوستایی که دوست داشتم باهاشون برم کار داشتن و هم اینکه خانواده نمیتونستن بیان.ولی از طرف دیگه هم نمیدونستم آیا با تور برم بهم خوش میگذره یا نه؟یا باید همش طبق قوانین خشک و مقررات آنها یا برنامه ی آنها پیش برم و شایدم باید با کسایی هم سفر بشم که اصلا حتی یک ثانیه نمیتونم باهاشون کنار بیام.البته نه اینکه خیلی بد اخلاق باشم نه،ولی یک سری اخلاقیات و دیدگاه های خاص خود را داشتم.
از طرف یکی از دوستان سایت و اینستاگرام تورجور را دیدم که هر هفته برنامه ی کلیه ی گروه های طبیعت گردی را به صورت جدول لیست میکرد و در اینستاگرامش قرار میداد.یه چند هفته ای برنامه ی گروه ها را یه نگاهی مینداختم یه چند باری هم تصمیم قطعی گرفته بودم که برم ولی برنامه ی دوستام جور نمیشد.تا اینکه یک روز دوستم برنامه ی تنگه ی هلت را توی جدول هفتگی برنامه های تورجور از گروه سپند دید و بلیط ان را خرید.
روز سفر رسید با کلی ذوق از یک روز قبلش وسایلمو جمع کرده بودم و تقریبا میتونم بگم جزو اولین کسایی بودیم که خیلی زود توی ترمینال کاوه منتظر اتوبوس بودم.دوست داشتم برم اخرای اتوبوس بشینم چون معمولا طبق خاطراتی که توی دانشگاه و مدرسه داشتم اوتوبوس به 3 قسمت تقسیم میشد.قسمت جلو بداخلاقا و ساکت ها مینشستن.قسمت وسط اونایی که یکم ریز میومدن و بیشتر تماشا چی بودن و قسمت آخر هم کلا انرژی بخش های سفر و اونایی که اوتوبوس را میترکوندن بودن.
رفیتم 2 تا ردیف مونده به آخر نشستیم و خوشبختانه مسئولین هیچ مخالفتی نکردند.هر سه توی یک ردیف نشته بودیم تا به ترمینال صفه رسیدیم تا بقیه مسافرها سوار بشن تا 11:40 منتظر 3 تا از مسافرها که تقریبا از راه دوری میومدن ،بودیم.اونها دوست داشتن جای ما بشینن یا نمیدونم شماره صندلیشون بود ولی اصلا از این وضع خوشحال نشدم به هرحال با کوتاه امدن یکی از دوستام قضیه فیصله یافت و همون افراد شدن صمیمی ترین دوستان ما توی اون مسافرت.
ساعت حدود 12 بود که از اصفهان به سمت تنگه ی هلت راه افتادیم.

من با اینکه شب قبلش تا دیروقت بیدار بودم و صبح همون روز تا 7 شب سرکار بودم اصلا احساس خستگی و خواب نمیکردم.ظاهرا بچه های اخر اتوبوس هم چنین احساسی داشتن.
پس تصمیم گرفتیم که باهم بازی کنیم.کلی پانتومیم و 20 سوالی و… بازی کردیم و خندیدم که صدای بقیه کمی درامد. حدودا ساعت 6.5 شده بود که یکمی خوابم گرفت.ولی هرچه قدر سعی کردم که بخوابم نتونستم.اخه یک بار چشمام داشت گرم میشد یکی از بچه ها که کف اتوبوس خوابیده بود چنان کش و قوصی به خودش داد که پاش را محکم به من کوبوند،دیگه از همون خواب نصفه نیمه پریدم و تا خود ساعت 7:5 که به یه محلی برای صرف صبحانه رسیده بودیم بیدار موندم.
صبحانه سلف سرویس بود و شامل:کره، 4 نمونه مربا،پنیر،عسل،نان،گوجه،خیار،زیتون،کالباس و ذرت بود.
یه صبحانه ی مفصل و عالی توی هوای عالی با یه نسیم خنک صرف کردیم.سوار اتوبوس شدیم بعد از فکر کنم 1 ساعت رسیدیم به تنگه.

مسیر دسترسی تنگه ی هلت:

از لاین خرم اباد اندیمشک تا انتهای تونل ترشان رفت سپس بعد از بیرون امدن از تونل سمت راست یک بریدگی داشت که وارد ان شد و از زیر گذر داخل لاین مخالف یعنی لاین اندیمشک شد و به طرف خرم اباد حرکت کرد. و بعد از عبور تونل گندم کار و ترشان و مابین خروجی ترشان و ورودی تونل خرگوشان ایستاد.
ساعت حدودا 9 بود که از یک تپه ی نسبتا بلند امدیم پایین تا به تنگه رسیدیم.اولین اشتباه من این بود که یک کفش تابسونه ی بندی پوشیده بودم که اصلا مناسب این تنگه که کلی سنگ های ریز و درشت داشت ،نبود.

تور یک روزه ی تنگه ی هلت-سپند-تورجورتور یک روزه ی تنگه ی هلت-سپند-تورجور

خلاصه از کفش که بگذرم ولی ابش و طبیعتش عااااالی بود،یه اب خنکی داشت که حس کردم انرژی یک سالمو ازش گرفتم.اصلا میتونم بگم تنگه ی هلت یکی از بهترین و زیباترین و شگفت انگیز ترین مکان هایی که با دیدنش تمام احساسات مثبت و خارق العاده ای به سراغ ادم میاد.

گاهی تمام کلمات و تمامی عکاس ها بیان گر زیبایی اون تنگه نیستند پس برای بیان این همه زیبایی چاره ای جز دعوت شما برای دیدن ان منظقه ندارم.

رودخانه ای در میان کوه های صیغلی داده شده و سر به فلک کشیده که به آن تنگه ی هلت میگویند.تنگه ی هلت یکی از خوش اب و هوا ترین منطقه ای خرم اباد هست که در 90 کیلومتری پل زال قرار داره.

تور-یک-روزه-ی-تنگه-ی-هلت-سپند-تورجورتور-یک-روزه-ی-تنگه-ی-هلت-سپند-تورجور

بهتون پیشنهاد میکنم اگر میخواید یک سفر ماجرا جویانه و خاطره انگیز را برای خودتان رقم بزنید تا این تابستون تموم نشده حتما یه سر به اونجا بزنید.اونجا میتوانید صخره نوردی کنید،و برای دیدن زیبایی های بیشتر از زیر تخته سنگ ها عبور کنید(البته ناگفته نمونه مجبورید این کارا کنید چون که توی مسیر این رود خانه سنگ های عظیم و جسته ای در میان صخره ها گیر افتادن که باعث شدن راه بند بیاد و بعضی اوقات ناچارید که از زیر این سنگ ها عبور کنید.)،آب بازی کنید و از لحظاتتون استفاده کنید.
ما حدودا 3یا 4 ساعتی توی تنگه پیمایش و آب بازی میکردیم.البته طبق گفته ی سرپرست تورمان طول این تنگه 4 کیلومتر است که برای پیمایشش 4 ساعت طول میکشه.

تنگه-ی-هلت-تورجور-گردشگری-سپندتنگه-ی-هلت-تورجور-گردشگری-سپند

ولی نظر شخصی من اینه که به فکر تموم شدن و رسیدن به ته رودخانه نباشید بلکه از مسیرتان لذت ببرید.
تقریبا وسط های تنگه بودیم که دیگه بچه ها کمی خسته شده بودند طبق پیشنهاد سرپرست، ههممون دور یک تخته سنگ نشستیم و هر کسی هر خوراکی که اورده بود باز میکرد و همه با هم میخوردیم در این حین یکی از بچه ها از سرپرست پرسید اصلا این تنگه هلت چجوری به وجود امده ؟؟؟
و جواب سرپرست هم این بود:در نزدیکی خرم اباد یه دریاچه وجود داشته که یه سد روی ان میزنند.به مرور زمان و بارندگی زیاد آب سد سرازیر میشه و با آب چشمه ها یکی میشه که باعت بروز همین رودخانه میشه.
سرتون را درد نیارم ساعت حدودا 1 بود که از اب بالا امدیم و توی اتوبوس لباس هامون را عوض کردیم و قصد برگشت کردیم.

ساعت 2:30 به یک رستوران زیبا در حوالی خرم آباد رسیدیم.ما سه نفر بودیم که من زرشک پلو با مرغ و دو تا دوستام جوجه کباب سفارش دادن و یک پارج دوغ محلی که مجموعا 60 هزار تومن شد که با این وضع الان فکر میکنم خوب بود.

توریک-روزه-ی-تنگه-ی-هلت-سپند-تورجورتوریک-روزه-ی-تنگه-ی-هلت-سپند-تورجورتوریک-روزه-تنگه-ی-هلت-از-اصفهان-تورجورتوریک-روزه-تنگه-ی-هلت-از-اصفهان-تورجور

برای ادامه ی مطلب کلیک کنید.





:: بازدید از این مطلب : 218
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 مهر 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: